Returer och reklamationer

Kan jag ångra mitt köp efter att jag fått hem det?

Om de produkter du beställer hem inte passar eller motsvarar dina förväntningar kan du naturligtvis skicka tillbaka dem till oss. Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad *14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

  • *Gäller ej för signerade eller på annat sätt personligt anpassade produkter.

 

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar ditt köp. Meddelandet ska skickas via mail till butik@handbokforsuperhjaltar.se. I ditt meddelande ska ditt namn, e-postadress, telefonnummer, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Detta gäller hos oss vid retur:

  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Varan får vara funktionskontrollerad, ej använd.
  • Skriv returorsak på orderbekräftelsen du mottog vid köp på mail och lägg med den i paketet eller se till att ditt ursprungliga ordernummer finns med i paketet på annat sätt. Om vi inte vet vilken order produkten tillhör kan vi inte godkänna din retur.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Vi ersätter inte returer som kommit bort på vägen, därför rekommenderar vi dig att välja ett fraktalternativ med spårning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Skicka in din retur till följande adress:

Red Mask Entertainment AB
Kolmårdsvägen 5
LGH 1201
181 67 Lidingö

Hur gör jag om en vara i min beställning saknas?

Om någonting saknas i ditt paket, eller om du har mottagit fel produkt, ber vi dig kontakta oss så snart du har upptäckt detta! Om du har kvar din orderbekräftelse du mottog via mail kan du svara på denna utan att radera något, och beskriva ditt ärende. Du kan även ringa oss på 0768-813 814

Reklamation

Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans men ibland händer det att något är felproducerat och inte stämmer överens med förväntningarna. För att kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits där när du fick varan.

Vid en godkänd reklamation kommer din produkt i första hand repareras. I andra hand ersätter vi den med en likadan eller likvärdig. I tredje hand ersätter vi dig för varan.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Alla produkter på handbokforsuperhjaltar.se omfattas av produktgarantier upp till 1 år. Red Mask Entertainment AB bistår med en ny produkt/vara när ett fel uppstår som omfattas av garanti. 

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara!

Reklamera en produkt – Steg för steg

  1. För att kunna reklamera en produkt hos oss måste du ha ett köpebevis, till exempel ett order- eller kvittonummer, för att kunna påvisa att varan är köpt hos oss.
  2. Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till butik@handbokforsuperhjaltar.se

Tänk på att få med följande information:

  • Ditt order- eller kvittonummer.
  • En kortfattad beskrivning av varför du anser att varan ska reklameras.
  • En bild på skadan (om det är möjligt).
  • Dina kontaktuppgifter: Namn, telefonnummer och e-postadress.
  1. Din reklamation är påbörjad. Vi strävar efter att du ska få hjälp så snart som möjligt och vi hanterar alla ärenden i turordning. Vi återkommer med information om hur du ska gå till väga för att skicka varan till oss.
  2. Om produkten sedan måste skickas in till oss står vi för returfrakten.
crossmenu